2006
Jak asi všichni motorkáři ví ,že vlastnit motorku a nemít s kým jezdit je kolikrát horší než mít doma v garáži motorek deset. V naší obci CHVALŠINY se první pořádná parta začla rýsovat v roce 2006. Název moto klubu vznikl spíše z recese, když já a David jsme po několika pivkách začali křičet na celou hospodu, že rozryjeme celou zem a všecky lidi naserem a v tom zajímavém opojení jsme vymysleli název KRTCI...
Naše první stroje byli převážně endůra a motokrosy jak je zřejmé z fotografií. Styl motorek je dán spíše rázem krajiny (samý kopec a neskoč si) než vysněným snem i když v tuhletu chvíli můžu říct neměnil bych. První vyjížďky byly spíše ve dvou (já s Hondou XL 600 a David se Suzuki DR 650). Někdy se k nám také přidali kluci s Čízama (Šumař, Peťa, Tomáš B., Roman K., Jirka V. a Jakub D.) a nemůžu samozřejmě zapomenout na Honzu Š. s Yamahou DT 125R, který mezi prvníma ovládal jízdu po zadním kole
Jak čas utíkal tak si kámoši kolem nás kupovali taky motorky nebo to taky mohlo být tím, že už nemohli vydržet ten krásnej zvuk čtyřtaktu. Jedním takovým byl i Pavel P., který si pořídil také Hondu XL 600 a na tomto případe bylo vidět, co všechno se dá překonat, když si chce člověk zajezdit, takže při startování tohoto stroje si Pavel nejdřív zničil chodidlo na pravé noze, potom to zkoušel nastartovat levou, ale i toto chodidlo to neustálo... Takže přišla na řadu moje pomoc a po startu jsme valili i s těmi poraněnými chodidly (klobouk dolů).
První zkušenosti s těmito stroji bylo dost náročné jak na peníze tak i zdravíčko obzvlášťě, když chce člověk jezdit za každého počasí. Začalo se skákat, jezdit po zadním kole i když to taky někdy nedopadlo dobře (zlomený kotník Davida - řazením z 1 na 2 stupeň). I když v tomto případě to jisté plus mělo a to, že když David ležel druhý měsíc na posteli, tak přišel na to, že si koupí nový stroj a to KTM 620. Prý proto, aby se mu jezdilo bezpečněji (do teď nevím, jestli to říkal kvůli sobě nebo rodičům).
A tímto se náš klub rozrostl o dalšího motorkáře, protože jeho DR putovalo dalšímu místnímu nadšenci a to Liborovi R., který k nám svými pády rychle zapadnul. I já jsem se zanedlouho začal koukat po novém stroji a tak jsem zhruba po měsíci přivezl Husgvarnu TE 610 a moje stará holka putovala opět do rukou nového motorkáře od nás a to Tomášovi H. Dále mezi námi byli také kluci, kteří měli motorky silniční a po pár vyjížďkách s námi vyměnili svůj stroj za teréní. Prvním takovým případem byl Milan R., který svojí Gileru vyměnil za Husgvarnu TE 410. Ještě nesmím zapomenout na Honzu K., který jezdil na Hondě CR 250, jestli se dá v tomto případe říct jezdil - spíše stál, protože buď ho zastavil nějaký strom nebo to mel rozbitý. A skončím s Romanem R., který vlastnil Yamahu TTR 600 a dělal nám všem hlavního mechanika. Jo a Pavel už to XL-ko vyměnil za Suzuki DR 600. Musím přiznat, že jsme vždy také nedojeli a čekal nás nějaký ten odtah...